Kart

Lier

This map was created using GPS Visualizer's do-it-yourself geographic utilities.

Please wait while the map data loads...

Topper med primærfaktor større eller lik 100 meter, i Lier

Storkollen536m158m04.06.2016

Blogg

Oppsalåsen

Ryktene ville ha det til at det er et fint utsiktspunkt rett nord for Kraftkollen / Glasåsen i LIer. Sånt må man jo finne ut av. Det var lille julaften, og jeg kjørte bilen opp til friluftsparkeringen ved Kraft. Første del av turen handlet…
, , , , ,

Glitrerunden 2020

På tide med en langtur igjen. Målet med langturene er både å få brukt beina skikkelig, men også å få dekket en del ”svarte hull” på kartet. Jeg har i stor grad holdt meg utenfor veisystemet når jeg gått etter toppene i Finnemarka,…
, , , ,

Glitre rundt

Endeløshaugen

Bare en kjapp tur inn til Svartvannet fra Øverskogen for å drone fotografere vannet. Dette var min tredje tur inn til Svartvannet, men den første på sommerføre. Jeg gikk skiløypa inn til vannet, men på tilbakeveien oppdaget jeg den blåmerka…

Skapertjern

Sommerens første tur uten å ha noe annet oppdrag enn å bare kose seg i skogen og samle Ti på topp-innsjekkinger. I vestre delen av Kjekstadmarka ligger det til rette for å klare tre av de på en tur. Kanskje ikke helt i kampanjens ånd,…
, ,

Neverkollen

Målet for dagens tur var Neverkollen i Lier. Jeg har vært her en gang før, på sommerstid, så jeg tenkte at det kunne være morsomt med en tur dit på vinteren også. Bilen satte jeg fra meg ved bommen i Gifstadveien. Derfra fortsatte…

Hørtekollen

Året var på hell, og jeg hadde ikke akkurat vært den flinkeste til å trimme vekk ribbefettet fra jula. Sant å si så var jeg vel blitt liggende i sofaen hele romjula, men nå hadde jeg i alle fall bygget opp nok overskudd til å ta meg…

Garsjø

Det var en grå og regntung dag, men så var det også lenge siden siste tur så da ble det en tur ut for meg. Jeg hadde lenge tenkt på å gå Garsjø rundt som et turforslag til Ti på topp. Jeg har aldri gått helt rundt vannet før så jeg…

Eggekollene 2018

Turen starter ved parkeringsplassen ved Eggevollen. Til å begynne med går vi langs lysløypa retning Eiksetra. Etter en kilometer kommer vi til et sted hvor det tar av en blåmerka sti til høyre, opp mot Storkollen. Vi skal opp denne stien.…